Jak leczyć bóle stawowe?

Ból stawów to powszechny problem wśród osób starszych, ale również osób młodszych. Może mieć on wiele przyczyn niezapalnych, które związane są przykładowo z uszkodzeniem mechanicznym oraz zapalnych, które związane są  ze stanem zapalnym w tkankach stawowych. Jak radzić sobie z bólem stawów i jaki jest najbardziej skuteczny lek na stawy?

Jak postępować przy bólach stawów?

Ból stawów, który nie mija w ciągu kilku dni może być oznaką choroby stawów lub może wynikać z ich przeciążenia. Jeżeli towarzyszą mu niepokojące objawy należy udać się na wizytę u lekarza, który pomoże ustalić przyczynę bólu i zaleci dalsze leczenia. Jak sobie radzić z bólem, który nie ustępuje oraz jakie leki na stawy można przyjmować? Pierwszym krokiem mogą być zbawienne okłady z lodu, które zmniejszą objawy zapalenia stawu. W aptekach można również zakupić okłady w formie żelu. Jeżeli to nie pomaga warto znaleźć odpowiedni lek na stawy. Najprostszym lekiem, który może uśmierzyć ból jest paracetamol. Można go bez obaw stosować samodzielnie przez kilka dni. Inne tabletki na stawy to leki przeciwzapalne. Ich przykładami są: ibuprofen, ketoprofen czy meloksykam. Można je również zakupić w formie żelu lub aerozolu. Pamiętaj, że gdy bóle stawów pojawiają się często, należy podjąć kroki, które pozwolą uniknąć tych dolegliwości. Nie wahaj się również skonsultować ze specjalistą jeżeli ból jest długotrwały.

Jak dbać o swoje stawy?

preparaty na stawy

Kluczowym elementem w dbaniu o swoje stawy jest ich odciążanie. Jeżeli często doświadczamy bólu stawowego, należy ograniczyć aktywność, która powoduje ich obciążenie. Bardzo przydatne mogą być również ćwiczenia wzmacniające stawy i poprawiające ich ruchomość, które warto skonsultować z rehabilitantem. Warto wiedzieć, że problemy ze stawami mogą również towarzyszyć nadwadze i otyłości. Pamiętaj, że spadek wagi pomoże Ci znacznie odciążyć Twoje stawy. Leczenie problemów stawowych mogą również wspomóc preparaty na stawy w formie suplementów diety. Popularne suplementy na stawy to przede wszystkim:

• kolagen, który jest składnikiem budulcowym stawów,
  • kwas hialuronowy, który poprawia lepkość mazi stawowej,
  • glukozamina, która jest również składnikiem mazi stawowej,
  • chondroitynam, który jest składnkiem chrzątki stawowej.

Powyższe suplementy można nabyć w aptekach bez recepty.