kurs kinezjotapingKinezjotaping to metoda leczenia różnego rodzaju schorzeń i kontuzji, która z roku na rok zyskuje coraz to więcej fanów. W charakterystycznych plastrach można zobaczyć wielu znanych sportowców. Nie oznacza to jednak, że metoda jest zarezerwowana tylko dla profesjonalistów. Coraz więcej specjalistów oferuje taping nawet dla amatorów. Nie ma się co dziwić, że zainteresowanie jest duże, ponieważ kinezjotaping ma wiele właściwości leczniczych i pomaga pozbyć się nawet wieloletnich kontuzji, z którymi inne metody nie dawały sobie rady.

Jak zgłębić tajniki kinezjotapingu?

Jak zostało już wyżej wspomniane, kinezjotaping to świetny sposób na leczenie, rehabilitację, a także zapobieganie rozwijaniu się i w ogóle powstawaniu kontuzji. Aby jednak założenie tape-ów przynosiło oczekiwane rezultaty, musi być ono przeprowadzone w sposób profesjonalny. Tajniki sztuki pomagają zgłębić kinesiology taping kursy. Podczas ich trwania uczestnicy dowiadują się, jak odpowiednio założyć tape w zależności od dolegliwości. A tych na które pomaga taki sposób leczenia jest bardzo wiele. Kurs kinezjotaping to świetne rozwiązanie zarówno dla osób, które chcą zająć się dziedziną zawodowo, ale również dla tych, którym zależy na samodokształceniu się i poznaniu bliżej tej ciekawe metody leczenia. Kinesiology taping kurs sprawi, że osoba go kończąca będzie mogła skutecznie pomagać innym w różnych dolegliwościach.

Ciepłe okłady to skuteczna pomoc w wielu dolegliwościach. Dlatego też, warto posiadać w swoim domu termofor, który może przynieść ukojenie.

Czemu termofor jest taki skuteczny?

Napięcie mięśni w obrębie jamy brzusznej może powodować trudny do zniesienia ból. Może być on związany z przejedzeniem, niestrawnością żołądka, miesiączką lub problemami z drogami moczowymi lub rodnymi. W ten sam sposób mogą ujawniać się dokuczające niektórym wrzody żołądka i dwunastnicy, kamica pęcherzyka żółciowego, czy zespół jelita drażliwego. Skurcze mięśni brzucha są bardzo bolesne, ale nie zawsze oznaczają poważną chorobę.

Jeśli choroba wystąpiła - można złagodzić jej objawy. Są na to domowe sposoby. Jednym z najbardziej skutecznych jest ogrzanie mięśni, co spowoduje ich rozluźnienie, a co za tym idzie - znaczną ulgę. Tutaj właśnie przydaje się termofor wypełniony ciepłą lub gorącą wodą. Obecnie termofory są wytwarzane z najlepszej jakości tworzyw, które długo utrzymują ciepło. Już kilkadziesiąt minut takiego rozgrzewającego okładu na brzuchu powinno złagodzić, a nawet całkowicie zatrzymać ból. Co ciekawe, nie istnieją ramy czasowe, po których używanie termoforu jest niewskazane, można trzymać go przy sobie np. przez całą noc, co kilka godzin wymieniając wodę, która zdążyła ostygnąć. Trzeba jednak zwrócić uwagę na szczelność - aby nie doszło do poparzenia.

Zaletami takiej "kuracji" jest jej bezpieczeństwo, bo mogą z niej korzystać zarówno dzieci, jak i dorośli (oprócz kobiet w ciąży). Do tego jest to działanie od zewnątrz, dlatego - w przeciwieństwie do różnego rodzaju lekarstw - nie będzie obciążać wątroby.