Choroba lokomocyjna to zespół, zazwyczaj lekkich, ale powodujących duży dyskomfort objawów, które towarzyszą osobie chorej przy przemieszczaniu się pojazdami motoryzacyjnymi. Może uaktywnić się u dzieci i u osób dorosłych, głównie podczas jazdy samochodem czy autobusem, a czasami nawet w trakcie lotu samolotem.

Sprawdzone rozwiązania

Na szczęście istnieją środki, które sprawiają, że podróż może być pozbawiona objawów, takich jak:

• mdłości,
  • zawroty głowy,
  • wymioty,
  • słabość organizmu,
  • poczucie braku powietrza,
  • potliwość,
  • uderzenia gorąca.

Osoba cierpiąca przez chorobę lokomocyjną obecnie ma do wyboru całkiem sporo sposobów na to, by te objawy złagodzić. Jednym z najpopularniejszych wyjść są tabletki na chorobę lokomocyjną. W aptekach można spotkać szeroki wybór leków wytwarzanych przez kilku producentów. Dzięki temu większość chorych ma możliwość, by z tego rozwiązania skorzystać. Niestety, nie da się zaprzeczyć - istnieje spora grupa osób, na którą leki na chorobę lokomocyjną zwyczajnie zadziałają albo wiążą się z nieakceptowalnymi skutkami ubocznymi. Co wtedy?

Czas na domowe sposoby

Często w artykułach na temat choroby lokomocyjnej pojawia się porada, by w podróż wybrać się pociągiem. Rzeczywiście, duża większa stabilność tego środka transportu i możliwość swobodnego rozprostowania nóg, skutkują zazwyczaj znikomym natężeniem objawów. Nie wszędzie jednak da się dojechać pociągiem. Co wtedy? Jest kilka innych sposobów, które można wypróbować. Oto one:

• wypicie naparu z imbiru,
  • siadanie przodem do kierunku jazdy,
  • zaklejenie pępka plasterkiem,
  • unikanie czytania i korzystania z telefonu, by nie pochylać głowy,
  • zastosowanie opaski na chorobę lokomocyjną.

Większość z podanych sposobów jest niepotwierdzona naukowo. Żadna z tych rzeczy jednak na pewno nie zaszkodzi, więc warto spróbować czegokolwiek, co może ułatwić nam podróżowanie - nawet gdybyśmy mieli w rzeczywistości stosować na sobie samym placebo.

Jak obyć się bez leków?

Najciekawszym sposobem z wymienionych powyżej są opaski na chorobę lokomocyjną. Są one dostępne tutaj i jest to niedrogi wyrób medyczny, który zyskał sporą popularność w ostatnim czasie i wydaje się, że zasłużenie. Ich działanie polega na tym, że poprzez uciskanie odpowiednich punktów w nadgarstkach, hamowane są główne i najbardziej uprzykrzające objawy choroby lokomocyjnej: senność i mdłości. Ich działanie wykorzystywane jest też chętnie przez osoby w chemioterapii oraz przez ciężarne. Sekret w tym, by założyć je odpowiednio z dołączonymi instrukcjami i gotowe. Można ruszać w drogę.

Płyn micelarny dostępny tutaj, to kosmetyk doskonale znany wszystkim kobietom. Służy głównie do demakijażu i oczyszczania twarzy. Nie zapominajmy o tym, że sam demakijaż nie jest wystarczający. Na naszej twarzy znajdują się bakterie po całym dniu, dlatego stosowanie wody micelarnej jest jak najbardziej wskazane. Z rana nie musimy wykonywać demakijażu, ale oczyszczanie skóry jest koniecznością. Skóra wytwarza sebum, które także trzeba oczyszczać. Czym cechuje się naturalny płyn micelarny? Jakie ma zalety? Dlaczego warto na niego postawić?

Czytaj dalej... "Jakie zalety ma płyn micelarny?"

Nietrzymanie moczu jest problemem, który dotyka sporą część populacji, niezależnie od wieku. Dla wielu osób jest to bardzo wstydliwy temat – na tyle, że czasem rezygnują z komfortu, które mogę przynieść pieluchomajtki. W jakim przypadku będą one wskazane i dlaczego warto na nie postawić?

Czytaj dalej... "Pieluchy dla dorosłych – kiedy będą potrzebne?"