Kiedy stosować leki na pasożyty?

Zakażenie pasożytami wywołuje szereg nieprzyjemnych dolegliwości, które z początku mogą wydawać się symptomami innych chorób. Nie wolno jednak bagatelizować problemu i po zdiagnozowaniu go zastosować przepisane przez lekarza preparaty na pasożyty.

Jakie są objawy zakażenia pasożytami?

Trudno jest wskazać objawy, które będą świadczyły jednoznacznie o zakażeniu. Pasożyty można wykryć dopiero po zaawansowanej diagnostyce. Zaniepokoić pacjenta powinny jednak następujące dolegliwości:

• brak apetytu,
  • utrata masy ciała,
  • nudności,
  • zaparcia,
  • wzdęcia,
  • bóle brzucha,
  • długotrwałe biegunki.

W przypadku wystąpienia tych problemów należy bezwzględnie udać się do lekarza, który w razie konieczności przepisze leki na pasożyty. Trzeba jednak pamiętać, że preparatów na pasożyty nie wolno stosować profilaktycznie na własną rękę.

Czym charakteryzują się leki na pasożyty?

Lek na pasożyty z aptekagalen.pl wydawany jest na receptę. Najczęściej podaje się iwermektynę, która może być stosowana zewnętrznie lub doustnie. W aptekach dostępne są zawiesiny, syropy, maści, szampony, wcierki i tabletki na pasożyty. Niektóre z produktów, które dostępne są bez recepty, nie posiadają w składzie leczniczych substancji aktywnych, a np. wyciągi z ziół, jak w przypadku szamponów czy wcierek odstraszających wszy. Decyzję o zakupie tabletek na pasożyty z substancją leczniczą można podjąć jedynie po konsultacji z lekarzem, który dobiera środek pod kątem konkretnych pasożytów. Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń – w niektórych przypadkach konieczne jest zastosowanie kuracji u wszystkich domowników.