Hemoroidy – przyczyny i leczenie

Według statystyk z roku na rok coraz większa liczba kobiet i mężczyzn w różnym wieku zmaga się z hemoroidami. Nie wszyscy jednak wiedzą w jaki sposób można wyleczyć wspomniany problem.

Przyczyny powstania hemoroidów

Warto wiedzieć, że powodem rozwoju hemoroidów jest przede wszystkim wzrost ciśnienia żylnego, albo zastój w żyłach odbytu. Przyczynami wspomnianego wzrostu ciśnienia mogą być: dieta uboga w błonnik pokarmowy, ciąża, otyłość, biegunka, nadużywanie alkoholu, przewlekłe zaparcia, powikłane operacje okolic odbytu i krocza, niehigieniczne dźwiganie, wielokrotne porody siłami natury, tryb życia związany z długotrwałymi okresami siedzenia lub stania, stosunek analny.

Leczenie hemoroidów w Białystoku

Hemoroidy można leczyć metodą Morinagi. Jest to bowiem nieinwazyjna operacja, którą można bez żadnego problemu zastosować praktycznie na każdym z etapów omawianej choroby. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że w tym celu będzie konieczny przynajmniej jednodniowy pobyt w szpitalu.

Godny uwagi jest również fakt, że w zdecydowanej większości przypadków zabieg będzie przeprowadzony bez żadnego znieczulenia. Osoba zainteresowana powinna również wiedzieć, że podczas zabiegu będą zamykane naczynia hemoroidalne.

Lekarz dokona założenie szwów na tętnice pod kontrolą sondy Dopplera. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że pacjent będzie w stanie bez żadnego problemu wrócić do normalnego funkcjonowania w ciągu zaledwie jednej doby. Metoda jest bardzo bezpieczna, jednak jej koszt wynosi od 1500 do 2000 złotych.

Zabieg usunięcia hemoroidów można dokonać w Białostockiej przychodni Medrex