Materac przeciwodleżynowy – jak pomaga w chorobie

Materac przeciwodleżynowy świetnie zda egzamin jako element działań profilaktycznych u osób, które z różnych powodów są przykute do łóżka. Dzięki niemu zdecydowanie zwiększa się komfort życia u takich osób. Materac ten bowiem znakomicie chroni przed odleżynami. Jeżeli od samego początku choroby nie zadba się należycie o dobro leżącego pacjenta, to wcześniej czy później będziemy musieli się zmierzyć z różnymi problemami.

Jak powstają odleżyny

Proces powstawania odleżyn ma miejsce w sytuacji, gdy następuje wzmożony nacisk na tkanki podczas leżenia. To doprowadza do niedotlenienia i zmniejszenia ukrwienia w tych okolicach. W konsekwencji powstają odleżyny i rany. Problem ten dotyczy zwłaszcza tych osób, które nie mogą samodzielnie zmienić pozycji ciała, a przy tym nie czują wyraźnego ucisku, który pobudza w sposób naturalny do przeniesienia ciężaru na inną stronę. Żeby zapobiec tego rodzaju sytuacjom, należy zastosować materac przeciwodleżynowy, dostosowany do potrzeb chorego. Taki produkt posiada kompleksowe działanie.

Materac przeciwodleżynowy i jego rola

Materace przeciwodleżynowe od megamedic.pl zmniejszają nacisk najbardziej wrażliwych miejsc na ciele oraz usprawniają krążenie w tych okolicach. Dzięki temu minimalizuje się przyczyny powstawania odleżyn. W konsekwencji chory w znacznie mniejszym stopniu odczuwa bóle, a przy tym ma większy komfort leżenia. Żeby zrozumieć jaką rolę odgrywają materace przeciwodleżynowe, warto wiedzieć jakie miejsca na ciele są najbardziej narażone na ich powstawanie. Szczególnie narażone na odleżyny są:

materac przeciwodleżynowy
  • kostki
  • łokcie
  • kolana
  • guzy kulszowe
  • pięty

Trzeba przy tym pamiętać, że rozwój odleżyn może przebiegać w szybkim tempie. Jeśli nie zakupimy materaca przeciwodleżynowego to w ciągu 2-3 dni może się okazać, że już mamy z nimi do czynienia. Do czynników zwiększających ryzyko wystąpienia odleżyn zalicza się wrażliwą skórę, niedożywienie, długie unieruchomienie oraz podeszły wiek.