Leki na katar – czy warto je stosować?

Katar to dokuczliwa dolegliwość towarzysząca przeziębieniom, grypie i innym chorobom. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby na pozbycie się tego przykrego problemu. Wyjaśniamy, dlaczego warto stosować leki na katar.

Skuteczny lek na katar

lek na katar

Katar to dolegliwość powstała w wyniku zapalenia błony śluzowej nosa. Może mieć podłoże infekcyjne, alergiczne, a w rzadszych przypadkach być wynikiem przyjmowania leków na receptę. Charakteryzuje się takimi objawami jak:

• zatkany nos,
  • zaczerwienienie nosa i jego okolic,
  • uczucie swędzenia w nosie,
  • nadmierna obecność wydzieliny w nosie,
  • kichanie.

Na szczęście istnieje leki na katar pozwalające na zwalczanie wyżej wymienionych objawów. W przypadkach, w których opisywana dolegliwość ma podłoże infekcyjne, warto stawiać na stosowanie soli fizjologicznej w ampułkach. Dużą popularnością cieszy się spray do nosa na katar, którego stosowanie zmniejsza odczuwany dyskomfort. Warto dodać, że bagatelizowanie kataru ma negatywny wpływ na samopoczucie, a ponadto może prowadzić do powikłań, takich jak zapalenie zatok lub polipy.

Jakie leki na katar?

Lek na katar może przyjmować różną formę, nierzadko są to krople pozwalające na miejscowe leczenie opisywanej dolegliwości. Poza tym warto stosować wspomniane powyżej środki w spray, które nie spływają do gardła, a co za tym idzie, nie mają wpływu na pozostałe obszary ludzkiego organizmu. Warto dodać, że stosowanie leków na katar wymaga rozwagi i nie powinno trwać dłużej niż 5 dni bez konsultacji z lekarzem rodzinnym lub innych specjalistą.