Diclofenac w leczeniu bólu stawów

W ostatnich latach bóle stawów stały się jednym z najczęściej występujących schorzeń szczególnie jest to zauważalne u ludzi w średnim wieku . Z pewnością duży wpływ ma na to siedzący tryb życia .

Nieleczone dolegliwości stawowe mogą doprowadzić do różnego rodzaju powikłań , z których najpoważniejsze mogą doprowadzić nawet do braku ruchomości kończyny .Bardzo często pojawiają się one w związku z różnymi chorobami .

Przyczyn dolegliwości bólowych jest bardzo dużo .

Do najczęściej spotykanych należą :

• bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • bóle stawu kolanowego
  • bóle stawu biodrowego

U ludzi w podeszłym wieku główną przyczyną dolegliwości bólowych narządu ruchu jest artroza inaczej choroba zwyrodnieniowa stawów .

Leczenie :

We wczesnych etapach leczenia choroby zwyrodnieniowej najczęściej stosuje się leczenie farmakologiczne  preparatami  z grupy NLPZ .

Jednym z dobrze tolerowanych leków jest DICLOFENAC (  pochodna kwasu fenylooctowego ) ,który wykazuje silne działanie przeciwbólowe oraz przeciwzapalne.

Na rynku występuje bardzo dużo preparatów z diclofenaciem , mogą to być kapsułki bądź tabletki w różnych dawkach 200 mg , 400 mg albo  600 mg oraz preparaty stosowane miejscowo w postaci żelu .

*DICLOFENAC jest przeciwskazany u osób posiadających czynną chorobę wrzodową żołądka bądź dwunastnicy ,przy niewydolności serca nerek , wątroby lub serca.

Nie powinno się go  stosować u kobiet w ciąży szczególnie w czasie trzeciego trymestru oraz karmiących  piersią . Zobacz: https://www.aptekagalen.pl/diclofenac-10mg-g-zel-60g-apteo-med