Co dokładnie warto wiedzieć o gastroskopii?

Należy mieć świadomość, że gastroskopia jest badaniem, którego zadaniem jest bardzo dokładne ocenienie górnego odcinka przewodu pokarmowego przy zastosowaniu endoskopu. W ten sposób lekarz ma możliwość zobrazowania, a także ocenienia zmian w obrębie przełyku, dwunastnicy czy żołądka.

Gastroskopia białystok - wskazania

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawianej gastroskopii powinny rutynowo poddawać się wszystkie osoby, które ukończyły 45 lat. Warto wiedzieć, że praktycznie każdy objaw ze strony strony przewodu pokarmowego może być wskazaniem do omawianego badania. Godny uwagi jest również fakt, że gastroskopia może zostać także zlecona przez gastrologa czy lekarza rodzinnego w przypadku: trudności w połykaniu, podejrzenia krwawienia z przewodu pokarmowego, podejrzenia choroby wrzodowej żołądka albo dwunastnicy, podejrzenia uszkodzenia błony śluzowe, wystąpienia i utrzymywania się objawów takich jak wzdęcia, zgaga, bóle brzucha. Nie można zapomnieć, że gastroskopia powinna być także wykonana w przypadku osób z podejrzeniem raka przełyku czy żołądka.

Jak powinno przebiegać przygotowanie do badania?

Konieczne jest przede wszystkim zgłoszenie się na omawiane badanie na czczo. W przypadku, gdy dane badanie będzie wykonywane rano pacjent powinien powstrzymać się od jakiegokolwiek jedzenia od momentu spożycia kolacji do wspomnianego badania. Z kolei w przypadku, gdy badanie będzie wykonywane w godzinach popołudniowych nie jest rekomendowane przez lekarzy jedzenie na około 6 godzin przed badaniem. Z kolei osoby przyjmujące leki, mogą bez żadnego problemu przyjąć poranną dawkę.

Gastroskopia w Białymstoku dostępna na Medrex.pl.