Co dokładnie warto wiedzieć o stabilizatorze nadgarstka?

Stabilizator nadgarstka w najprostszym możliwym ujęciu jest to artykuł medyczny służący do ustabilizowania stawu promieniowo-nadgarstkowego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że problemy w obrębie wspomnianego stawu będą zmuszały do ograniczenia jego ruchomości. W ten sposób można nie tylko zapobiec dalszym zwyrodnieniom, ale również zminimalizować uszkodzenia.

Kiedy powinna być stosowana orteza nadgarstka?

Należy mieć świadomość, że ortezę nadgarstka można stosować nie tylko i wyłącznie w przypadku urazów w obrębie stawu promieniowo-nadgarstkowego, ale również bólu nadgarstka, urazów kciuka, zapalenia ścięgien, zespołu cieśni nadgarstka czy reumatoidalnego zapalenia stawów.

Warto wiedzieć, że stabilizator zawsze powinien być mocno zapięty. Nie może jednak pod żadnym pozorem utrudniać przepływu krwi. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w przypadku, gdy orteza będzie zbyt mocno ściągnięta, dłoń nie będzie odpowiednio dotleniona.

Jaki stabilizator nadgarstka wybrać?

Należy mieć świadomość, że stabilizator powinien być odpowiednio dopasowany do rodzaju problemu. Nie jest rekomendowane rehabilitowanie sztywnymi ortezami lekkich urazów. Z kolei przy głębokich nie warto stosować zwykłych opasek.

Warto wiedzieć, że twarde ortezy stabilizujące umożliwią praktycznie całkowicie unieruchomić dany staw. Godny uwagi jest jednak fakt, że mogą tym samym wykluczyć daną osobę z normalnej aktywności. Produkt powinien być stosowany tylko i wyłącznie w przypadku ciężkich urazów, a także po zabiegach chirurgicznych.

Z kolei opaska elastyczna w zdecydowanej większości przypadków jest stosowana przy lekkich urazach. Produkt wykorzystywany jest również w trakcie uprawiania sportu, by przytrzymać nadgarstek w optymalnej pozycji. Warto wiedzieć, że wspomniane elastyczne opaski zapina się na rzepy. Więcej ortez na nadgarstek znajduje się na Megamedic.pl