Maść na zajady – idealne rozwiązanie bolącego problemu

Wśród wielu nieprzyjemnych problemów, które pojawiają się na skórze twarzy są zajady. Tym mianem określa się stan zapalny kącików ust, który wywołują najczęściej grzyby lub bakterie. Ze względu na przebieg, zajady często mylone są z opryszczką wargową.

W początkowym etapie, kątowe zapalenie warg objawia się zaczerwienieniem jednego bądź obu kącików ust. Przesuszona skóra zaczyna pękać, a po kilku dniach pojawiają się na niej bąble wypełnione przeźroczystym płynem surowiczym. Bąble często pękają, tworząc bolesne i krwawiące rany, na których po czasie powstają grube, nawarstwiające się strupy. Brak podjęcia leczenia zajadów może w konsekwencji doprowadzić do powstania nieestetycznych blizn.

Istnieje wiele skutecznych metod leczenia zajadów. Do najczęstszych należy stosowanie popularnych maści na zajady. Maść na zajady to preparat bogaty w substancje ochronne i pielęgnujące skórę. Przykładowo Lips maść na zajady zawiera witaminę B2, cynk i ekstrakt szałwii lekarskiej, które pomagają szybko pozbyć się tego bolesnego problemu.

Oczywiście zajady można też leczyć domowymi metodami. Ich wybór w dużej mierze zależy od bezpośredniej przyczyny powstania kątowego zapalenia warg. Leczenie przyspieszyć może więc dieta bogata w witaminy, w szczególności witaminę C oraz witaminy z grupy B, ograniczenie picia kawy, jedzenia słodyczy (ze względu na zawartość dużej ilości cukrów prostych, które sprzyjają rozwojowi grzybów) oraz stosowanie domowych maści, np. z drożdży lub czosnku.