Czy taping w ciąży jest bezpieczny?

taping w ciążyKinesiotaping to metoda, która jest stosowana w fizjoterapii. W Polsce zyskuje on coraz większą liczbę zwolenników, zarówno wśród pacjentów, jak i fizjoterapeutów.
Metoda ta jest bezbolesna i całkowicie bezpieczna dla kobiet w ciąży.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W ciąży w organizmie kobiety zachodzi dużo zmian. Oprócz typowych objawów, takich jak: bóle głowy czy nudności, pojawiają się biomechaniczne zmiany, które powodują zaburzenia dynamiki organizmu.
Spowodowane to jest głównie powiększającym się brzuszkiem przyszłej mamy oraz rozluźnieniem aparatu torebkowo – więzadłowego. W efekcie często występują bóle kręgosłupa.

Dlatego powinno się stosować bezpieczne metody walki z bólem. Taką właśnie metodą będzie taping w ciąży. Zanim jednak przyszła mama zdecyduje się na użycie kolorowych plastrów, powinna to skonsultować ze specjalistą.

Kiedy zdecydować się na taping?

Dzięki zastosowaniu tapingu w ciąży można ograniczyć bóle kręgosłupa, czy obrzęki nóg.
Taping poprawia mikrokrążenie, a także likwiduje zastoje i obrzęki limfatyczne.
Plastrowanie jest bezpieczną formą terapii w ciąży. Jednak przy wyborze plastrów, należy zwrócić uwagę z czego są wykonane. Plaster powinien posiadać certyfikat europejski CE oraz być dopuszczonym do użytku na terytorium Polski.

Plastry stosowane w tapingu nie posiadają żadnych środków farmakologicznych, lecz w naturalny sposób wpływają na odciążenie systemu powięziowego. W związku z tym mogą być bezpiecznie stosowane przez kobiety w ciąży. Jednak najlepiej używać je pod okiem specjalisty.